Suplementacja Witaminowa Poradnik Konsumenta – EBOOK

Ebook „Suplementacja Witaminowa Poradnik Konsumenta” jest krótkim poradnikiem dotyczącym preparatów witaminowych. Znajdziesz w nim informacje jak wybierać konkretne witaminy w formie suplementu i czym się kierować. Każdy powinien korzystać z dobrych produktów wspomagających współczesną wybrakowaną dietę, ale nie każdy musi się interesować dietetyką oraz branżą wellness.

Dlatego w tej publikacji zawarto jedynie niezbędne informacje dotyczące suplementów witaminowych, dostarczające minimum koniecznej wiedzy, bez której wybór dobrego produktu będzie tylko kwestią szczęścia.

Spis treści

SUPLEMENTY? Tak, powinieneś je zażywać!…………………………………………………………………….4
RWS, czyli dzienne zapotrzebowanie………………………………………………………………………………….7
Charakterystyki witamin……………………………………………………………………………………………………..8
WITAMINA A (RETINOL)………………………………………………………………………………………………..8
WITAMINY Z GRUPY B…………………………………………………………………………………………………..8
NIACYNA (WITAMINA B3)……………………………………………………………………………………………..9
KOBALAMINA (WITAMINA B12)…………………………………………………………………………………….9
WITAMINA C (KWAS L-ASKORBINOWY, ASKORBINIAN SODU)…………………………………10
WITAMINA D (D3)………………………………………………………………………………………………………..11
WITAMINA E (TOKOFEROLE I TOKOTRIENOLE)…………………………………………………………12
WITAMINA K2 MK7 (MENACHINON) I K1…………………………………………………………………….13
Multiwitamina? Nie, postaw na odżywcze produkty………………………………………………………….14
Jednostki na etykietach……………………………………………………………………………………………………17
Substancje dodatkowe w suplementach…………………………………………………………………………..18
Proszek, tabletki czy krople?…………………………………………………………………………………………….19
Lek czy Suplement?…………………………………………………………………………………………………………20

Uwaga! W razie jakichkolwiek problemów z pobieraniem, proszę o kontakt.

14 komentarzy

  1. dziękuje za ebooka, właśnie przejrzałem moje suplementy pod kątem składników
    w cynku (pikolinian cynku) są sole magnezowe kwasów tłuszczowych, szukałem alternatywy i wszędzie jest to jako substancja przeciwzblyrająca
    mam też lek na stawy w którym jest dwutlenek tytanu 🙁 zastanawiam się teraz, czy go nie wywalić

    1. Nie wywalaj. Po prostu na przyszłość staraj się tego unikać. Niestety bardzo często te dodatki są w suplach, dlatego ja je akceptuję tylko w sytuacji kiedy naprawdę zależy mi na suplemencie. Korzyść ze stosowania suplementu musi znacznie przewyższać ewentualne skutki uboczne.

  2. Czy jest możliwość, żebyś podzielił się informacją, na które konkretnie suplementy witaminowe Ty się zdecydowałeś?

    1. Tak. Mam ambicję poszerzyć nieco tego ebooka z dodaniem konkretnych propozycji suplementów. Jeśli jesteś zapisany/na na listę to dostaniesz każdą kolejną aktualizację na adres email bez konieczności ponownego zapisu.

  3. Hej,mam pytanie trochę nie typowe w tym temacie ,co sądzisz o marihuanie? Nie pale tego i nawet nie zamierzam,ale zastanawia mnie twoja opinia w tym temacie.Uważasz że nawet sporadyczne palenie,spożywanie może mieć wpływ na osłabienie formy fizycznej,kondycję ,siłę itd?

    1. Tak, oczywiście. Wystarczy przyjrzeć się historii Adama Ostrowskiego (O.S.T.R), którego marihuana doprowadziła do przeszczepu płuca. To używka jak każda inna i jest zdecydowanie szkodliwa. Aczkolwiek sporadyczne palenie to już sprawa indywidualna. Zależy co masz na myśli przez „sporadycznie”. Raz na rok, miesiąc? To nie działa zero-jedynkowo, po prostu im mniej tym lepiej. Jak z alkoholem, a czasami też pozwalam sobie na piwo.

    2. Sporadycznie czyli raz na miesiąc ,jednak tak jak mówisz to jest używka i najlepiej stronić od tego od bo uzależnienie zazwyczaj zaczyna się od jednego bucha.

  4. Niektórzy twierdzą że dużo sportowców pali marihuanę ale wydaje mi się że robią to bardzo rzadko powiedzmy te kilka razy w roku,jednak gdy zestawimy ze sobą sportowców którzy biorą,próbują wszelkiego rodzaju używek i tych którzy nic nie biorą to sprawą oczywistą jest to że ci drudzy są lepszymi i mają większe szanse na lepsze osiągi w danej dyscyplinie.

    1. Szczerze mówiąc nie mam zdania na ten temat, ale nie sądzę żeby sportowcy nadużywali marihuany. Nie bardzo w to wierzę. To się jednak wali w płuca i znacznie obniża wydolność, tak myślę. Chyba że raz na jakiś czas. Zależy też od dyscypliny. Np. Schwarzenegger zawsze palił cygara, ale w kulturystyce wydolność tlenowa nie jest potrzebna.

  5. Aktualnie pisze ksiazke o treningu i opisuje w niej tez biografie przedwojennego silacza.
    Teraz, wrzucam pdf na strone do pobrania za x zł. Pytanie, czy jest sposob na unikniecie piractwa?

    1. Nie ma. Nigdy nie masz wpływu na to czy ktoś nie kupi Twojego pdf’a i nie wrzuci gdzieś do pobrania za friko. Jednak raczej nie martwiłbym się o to na początku, do póki książka nie zacznie się rozchodzić w tysiącach egzemplarzach. Raczej zwróć uwagę w pierwszej kolejności na regulacje z fiskusem itp.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *