Napoje odchudzające dla udanej diety

Napoje odchudzające dla udanej diety

3 czerwca, 2019 16 przez Rafał Mu.

Oryginalna publikacja na HVMN autorstwa Ryana Rodala

Wkrótce rozpoczniesz podróż odchudzającą. Przeszedłeś przez kuchnię i wyrzuciłeś śmieciowe jedzenie do kosza. Masz plan diety i zrobiłeś sobie niezręczne selfie „przed”. Jaka jest jedna rzecz, którą możesz przegapić?

Czy popełniłeś typowy błąd, nie doceniając kaloryczności swoich ulubionych napojów?

Większość napojów spożywanych przez amerykańskie społeczeństwo jest pełna ukrytych kalorii. Napoje, które możesz wypić, mogą być odpowiedzialne za stagnację utraty wagi lub brak postępów w kierunku celów odchudzania.

„Zdrowy” koktajl ze sklepu ekologicznego? Zawiera więcej kalorii niż podwójny cheeseburger (duży Strawberry Surf Rider z Jamba Juice – serwowany na rynku amerykańskim – ma 640 kalorii, podwójny cheeseburger McDonald’s ma 440 kalorii). Kawa na poranne dojazdy do szkoły lub pracy? Ma taką samą ilość kalorii jak dwa pączki z lukrem (Frappuccino z białej czekolady Venti Starbucks ma 550 kalorii, podczas gdy dwa pączki z lukrem z sieci Dunkin Donuts mają 520 kalorii). Kolacja z piwem? To więcej kalorii niż batonik (IPA Lagunitas – piwo produkowane w Kaliforni – ma 220 kalorii, podczas gdy batonik Hershey ma 214 kalorii)

Kalorie spożywane z napojów mogą dodawać setki kalorii do dziennego spożycia

Niezależnie od tego, czy chodzi o soki, aromatyzowane kawy, napoje gazowane, piwa, czy nawet te popularne „zdrowe” koktajle, wszystkie zawierają duże ilości kalorii.

Zamiast zmieniać dietę, spróbuj przemyśleć swój styl życia. Nie licz kalorii, spraw, by kalorie się liczyły. Ważność uzyskania najlepszej wartości odżywczej z każdej kalorii pomoże Ci osiągnąć cele. Oto kilka najlepszych napojów odchudzających, które pomogą Ci się tam dostać.

Pijąc swoją własną wagę

Większość diet kładzie nacisk wyłącznie na żywność – zaniedbana jest znaczna wartość odżywcza tego, co pijesz. Ważne jest, aby być świadomym płynnych kalorii i dużych ilości cukru w napojach, które konsumujesz.

Napoje nie wywołują takich samych reakcji nasycenia w porównaniu z ich odpowiednikami w postaci stałego pokarmu. Badania wykazały, że posiłki z pokarmami stałymi zapewniają lepsze odczucie pełności w porównaniu do płynnych zamienników posiłków. Gdy ilość kalorii dietetycznych jest drastycznie zmniejszona, aby przyspieszyć odchudzanie, kluczowe staje się maksymalne nasycenie. Każda kaloria się liczy, gdy trzymasz się zdrowej diety.

Typowa butelka sody o pojemności 0,5 l ma około 200 kalorii; to jest w przybliżeniu równe 170 g piersi kurczaka. Przeciętny koktajl z soków z sieci krajowej ma około 300 kalorii; to jest odpowiednik czterech całych jaj. Większość piw ma co najmniej 150 kalorii, co odpowiada pięciu kawałkom boczku z indyka. Jak widać, wybranie opcji bez napoju w każdym z tych scenariuszy nie tylko zapewni więcej wartości odżywczej, ale także pomoże ci poczuć się nasyconym.

Istnieje kilka napojów, które również reklamują się jako opcje dietetyczne lub zero kaloryczne. Napoje te mają podobny smak, ale nie zawierają cukru. Po usunięciu cukru sztuczne słodziki są często włączane do nowego napoju dla walorów smakowych. Te dodatkowe składniki naśladują smak cukru bez dodanych kalorii.

Te substancje słodzące budzą kontrowersje ze względu na ich potencjalne skutki uboczne

Badania wykazały, że spożycie słodzików może negatywnie wpływać na masę ciała, masę tłuszczową i ciśnienie krwi. Dwoma najczęściej dodawanymi sztucznymi słodzikami są aspartam i sacharyna. Niektóre badania wykazały, że w przypadku substancji słodzących, takich jak aspartam, sukraloza i sacharyna, istnieje potencjalne ryzyko niekorzystnych efektów metabolicznych i cukrzycy typu 2. Monitoruj spożycie sztucznych substancji słodzących ponieważ są one często używane w napojach zero kalorii.

Staraj się wybierać naturalne, nieprzetworzone napoje, które zawierają minimalną ilość sztucznych substancji słodzących, aby były bezpieczne.

Codzienne napoje

Utrata wagi nie musi oznaczać rezygnacji ze wszystkich przyjemności związanych z piciem. Istnieje wiele niskokalorycznych, zdrowych opcji, które mogą zaspokoić Twoje kubki smakowe i walczyć z otyłością.

Zielona herbata

Zielona herbata zawiera cenne przeciwutleniacze, które zwiększają korzyści odchudzania – ekstrakt z zielonej herbaty jest jednym z najczęstszych składników dodawanych do suplementów spalających tłuszcz. Liście herbaty zawierają wiele przeciwutleniaczy, takich jak katechiny, które mogą pomóc w zmniejszeniu masy ciała. W badaniach nad ludźmi pijącymi zieloną herbatę wraz z kofeiną stracili oni średnio 0,2 kg – 3,5 kg w porównaniu z grupą kontrolną.

Matcha to japońska zielona herbata o wyższych stężeniach katechin. Zawiera do 137 razy więcej katechin w porównaniu do standardowej zielonej herbaty; ta wyższa dawka może jeszcze bardziej zwiększyć utlenianie tłuszczu. Kofeina, także w wielu zielonych herbatach, może również pomóc w utracie wagi. W jednym z badań ludzie, którzy byli w stanie utrzymać utratę masy ciała, spożywali więcej kofeiny.

Jeśli więc czujesz nadmierny głód, zaparz sobie zdrową zieloną herbatę, aby pomóc sobie pozostać na dobrej drodze.

Czarna herbata

Inny rodzaj herbaty, czarna herbata, może pomóc zmniejszyć masę ciała. Czarna herbata zawiera polifenole, które są mikroelementami z żywności pochodzenia roślinnego. Coraz więcej dowodów sugeruje, że te przeciwutleniacze mogą pomóc w zapobieganiu otyłości.

Polifenole w czarnej herbacie promują utratę masy ciała poprzez redukcję kalorii, zwiększenie rozkładu tłuszczu i zwiększenie przyjaznych bakterii jelitowych. Kto by pomyślał, że skromna filiżanka herbaty może być napojem zdrowotnym?

Kawa

Kawa jest synonimem kofeiny. Kofeina jest najczęściej używanym nootropem na świecie, a miliony używają kawy jako sposobu na zwiększenie energii i potencjalnie zwiększenie wydajności. W pewnym momencie ludzie wierzyli, że kawa jest powiązana z chorobami serca i wysokim ciśnieniem krwi, ale w rzeczywistości ostatnie badania sugerują, że kawa może rzeczywiście zapobiegać chorobom przewlekłym, takim jak cukrzyca typu 2 i choroby wątroby.

Kawa może również mieć pozytywne efekty metaboliczne zarówno dla osób otyłych, jak i osób o zdrowej wadze.

Kawa może zwiększyć metabolizm. Badanie wykazało, że tempo przemiany materii znacznie wzrosło trzy godziny po wypiciu kawy. Ponadto utlenianie tłuszczu poprawiło się po spożyciu w porównaniu z grupą kontrolną. Kawa nie tylko pomaga w odchudzaniu, ale może również pomóc w utrzymaniu wagi. Badania wykazały, że użytkownicy kofeiny są w stanie lepiej utrzymać utratę wagi.

Kawa może również zmniejszyć zużycie energii jako środek tłumiący apetyt. Jedno z badań sugeruje, że osoby dorosłe z nadwagą, które piły kawę, częściej spożywały mniej kalorii. W rezultacie wydatki na energię są zmniejszone.

Woda

Woda – Ziemia składa się z niej, twoje ciało składa się z niej, potrzebujesz jej do przetrwania. Co ciekawe, większość ludzi nie wypija zalecanej dziennej dawki. Picie odpowiedniej ilości wody poprawi ogólny stan zdrowia.

Oprócz korzyści zdrowotnych wynikających z prawidłowego nawodnienia, woda może również pomóc w utracie wagi. Wiele osób myli pragnienie z głodem. Jest szansa, że przejedzą się, jeśli nie będą odpowiednio nawodnione.

Badanie przeprowadzone na dorosłych z nadwagą wykazało, że osoby pijące 0,5 l wody przed posiłkiem straciły o 44% więcej wagi w porównaniu z grupą kontrolną. Wypijanie szklanki wody przed każdym posiłkiem może pomóc w kontrolowaniu apetytu, co skutkuje mniejszą ilością spożywanych kalorii.

Woda pitna może również zwiększyć spoczynkowy wydatek energetyczny (REE). REE to ilość kalorii zużywanych w spoczynku w ciągu dnia. W badaniu przeprowadzonym na dzieciach z nadwagą REE zwiększono do 25% przez około 40 minut po wypiciu. Spożycie zalecanej dziennej ilości wody może spowodować utratę wagi z powodu zwiększonych wydatków. Wyniki mogą być prawdziwe również u dorosłych.

Niektórzy uważają, że picie zwykłej starej wody jest nudne. Jeśli chcesz ją nieco przyprawić, spróbuj dodać liście mięty lub cytrusowe do gorącej lub zimnej wody, aby nadać jej smak.

Inne opcje

Poza tymi codziennymi napojami istnieje grupa mniej popularnych opcji na napoje w celu potencjalnej utraty wagi.

Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy prawdopodobnie ukrywa się w szafce z przyprawami, ale być może powinieneś częściej po niego sięgać. Nowe badania sugerują, że może to być świetny dodatek do reżimu odchudzania. Zawiera kwas octowy, związek związany ze zmniejszoną zawartością tłuszczu w brzuchu i zmniejszoną akumulacją tłuszczu w wątrobie. W badaniu przeprowadzonym na szczurach ocet jabłkowy pomagał zapobiegać otyłości u chorych na cukrzycę typu 2. W innym badaniu na zwierzętach zmniejszyło to również masę ciała u otyłych myszy.

Badania na occie jabłkowym przeprowadzone na ludziach są ograniczone, ale niektóre badania sugerują, że może on poprawić zdrowie metaboliczne u ludzi. Spożywanie dwóch łyżek stołowych octu jabłkowego dziennie powodowało zmniejszenie masy ciała, obwodu talii i tkanki tłuszczowej w porównaniu z grupą kontrolną.

Picie octu jabłkowego na pusty żołądek może poprawić trawienie; spożywanie go po posiłkach może poprawić wrażliwość na insulinę i obniżyć poziom cukru we krwi. Wszechstronność octu jabłkowego sprawia, że jest to cenne narzędzie do ogólnej odnowy biologicznej.

Napoje elektrolitowe

Być może myślisz, że sportowcy są jedynymi, którzy muszą uzupełniać elektrolity, ale każdy potrzebuje ich do prawidłowego funkcjonowania. Picie wystarczającej ilości elektrolitów jest ważne dla utrzymania prawidłowej równowagi płynów w całym organizmie. Napoje sportowe często zawierają elektrolity, aby przeciwdziałać utracie potu podczas treningu. Niestety, wiele z tych produktów zawiera dużą zawartość cukru, co czyni je gęstymi kalorycznie. Każda kaloria liczy się na dietę. Na szczęście dziś dostępne są niskokaloryczne napoje elektrolitowe zapewniające właściwą równowagę elektrolitową.

Prawidłowe nawodnienie jest niezbędne dla ogólnego stanu zdrowia i jest ważne dla utraty wagi.

Choć wydaje się sprzeczne z intuicją, ciało może zatrzymać dodatkową wodę, jeśli nie jest odpowiednio nawodnione. Ten ciężar wody może dodać dodatkowe kilogramy na wadze.

Soki warzywne

Nie ma tu tajemnicy: spożywanie całych warzyw maksymalizuje spożycie składników odżywczych. Ale przygotowanie warzyw wymaga czasu, którego wielu z nas nie ma za wiele.

Jeśli jesteś w ruchu, sok warzywny jest wygodnym skrótem, który zapewnia, że jesz te warzywa i dostajesz dużo mikroelementów. Jeśli nie jesteś królikiem, zjedzenie kilku filiżanek szpinaku, brokułów, marchwi i jarmużu na jednym posiedzeniu jest trudne. Zamiast tego po prostu złap mikser i połącz składniki w jeden napój. Proste.

Ludzie mają tendencję do nadmiernego komplikowania wyciskania soków poprzez dodawanie niejasnych składników. Ułatw to dzięki tej łatwej do zastosowania recepturze:

  • 2 szklanki szpinaku
  • 4 łodygi selera
  • Garść jarmużu
  • 1 szklanka borówek
  • Sok cytrynowy do smaku

Łatwy do naśladowania przepis „go-to” pomoże zaspokoić codzienne potrzeby dietetyczne, a jednocześnie będzie niskokaloryczny.

Napoje przedtreningowe o niskiej kaloryczności

Łączenie odchudzania, kontrolowania jedzenia i treningu może być trudną równowagą dla wielu ludzi. Pytają: Czy nie muszę zwiększać spożycia kalorii, żeby napędzać treningi?

Właściwie nie jest konieczne spożywanie posiłków przed treningiem, a wykonywanie niektórych ćwiczeń na czczo lub w stanie wyczerpania węglowodanów może w rzeczywistości zwiększyć adaptacje wytrzymałościowe. Gdy zapasy węglowodanów są wyczerpane, ciało zaczyna traktować tłuszcz jako paliwo, zwłaszcza przy mniejszej intensywności, ćwiczenia aerobowe. Węglowodany są zwykle potrzebne do napędzania intensywniejszych treningów z wysokim składnikiem beztlenowym; może zająć trochę czasu, zanim organizm przystosuje się do pobierania energii z tkanki tłuszczowej i stanie się bardziej wydajny w stosowaniu tłuszczu zamiast węglowodanów.

U większości ludzi, którzy mają tendencję do treningu ze stosunkowo dużą intensywnością, nie ma adaptacji do pobierania energii z tłuszczów. W takich sytuacjach węglowodany są zazwyczaj paliwem do treningu dla organizmu; spożycie niewielkiej ilości węglowodanów przed treningiem może pomóc w zachowaniu odpowiedniej jakość treningu, co jest ważne nawet dla osób na ustalonym planie diety. Tylko upewnij się, że bierzesz pod uwagę ilość energii potrzebnej do treningu, zanim wybierzesz napój przedtreningowy.

Wiele napojów przedtreningowych zawiera dużą ilość cukru i węglowodanów, dzięki czemu ludzie pompują się i czują się energiczni.

Dla świadomych kalorii bywalców siłowni dostępnych jest kilka opcji przedtreningowych zawierających mało lub wcale kalorii. Zła wiadomość jest taka, że zawiera wiele innych aktywnych składników, takich jak beta alanina, tyrozyna i tauryna, które podobno poprawiają trening, ale w rzeczywistości brakuje dowodów na ich wpływ.

Co więcej, te dodatkowe składniki często wchodzą w skład zastrzeżonej mieszanki, co oznacza, że producent dostarcza niewiele informacji na temat dokładnej ilości każdego ze składników. Ludzie powinni być zaniepokojeni umieszczaniem nieznanych substancji chemicznych w swoim ciele w losowych ilościach. Miło jest wiedzieć, co wkładasz w swoje ciało.

Zamiast spożywać napoje przedtreningowe z listą składników do prania, wybierz jeden z mniejszą ilością dodatków. Kofeina może być przydatna podczas treningów, ponieważ zapewnia dodatkowy zastrzyk energii, zwłaszcza w dni dietetyczne, w których czujesz, że tej energii Ci brakuje. SPRINT, nootropowy środek HVMN na energię i koncentrację, zawiera kofeinę, która wspomaga Twoje najcięższe treningi. I nie rozlejesz kawy ani nie spłoniesz w pośpiechu między pracą, a siłownią.

Dla większości ludzi 100 mg – 200 mg kofeiny wystarcza na trening.

Napoje potreningowe o niskiej kaloryczności

Trzymając się planu diety, ważne jest prawidłowe zatankowanie po intensywnych sesjach treningowych. Bez odpowiedniego paliwa po treningu, czas regeneracji będzie wydłużony, a adaptacja siły/wytrzymałości może nie zostać w pełni zrealizowana.

Spożywanie białka po treningu to jeden ze sposobów maksymalizacji zysków. W kilka godzin po sesji treningowej często nie da się zaspokoić bogatego w białko posiłku; w tym przypadku suplementacja jest wygodną alternatywą.

Przyjmowanie napoju bogatego w białko nie tylko zwiększa syntezę białek mięśniowych, ale także może być sycące.

Coraz więcej dowodów wskazuje, że białko serwatkowe może zwiększać uczucie pełności poprzez uwalnianie hormonu wywołującego sytość. Wykazano również, że białka kazeiny i grochu mają obiecujący wpływ na zmniejszenie tendencji do zbyt częstego podjadania. Szejk proteinowy przed posiłkiem może pomóc zapobiec przejadaniu się prowadzącemu do lepszych wyników odchudzania. Upewnij się, że rozliczasz dodatkowe kalorie z szejku! Istnieją dowody na to, że szejk białkowy przed snem może poprawić syntezę białek, poranny metabolizm i ogólną sytość.

Treningi powinny iść w parze z odpowiednim planem diety, aby zmaksymalizować utratę wagi i poprawić skład ciała. Spożywanie adekwatnej ilości białka nie tylko zmaksymalizuje efekty treningów, ale może również zapobiec przejadaniu się.

HVMN Ketone

Jeśli szukasz dodatkowej poprawy wydajności lub po prostu chcesz zmaksymalizować trening, wypróbuj HVMN Ketone, pierwszego na świecie napoju z estrem ketonowym. Przyjęty 30 minut przed treningiem, może podnieść poziom źródła ketonu, beta-hydroksymaślanu (BHB). Posiadanie dodatkowego paliwa ketonowego może poprawić wydajność poznawczą i wytrzymałość. Co więcej, zawiera tylko 120 kalorii (wszystkie z ketonów).

W testach przeprowadzanych na elitarnych rowerzystach ci, którzy korzystali z HVMN Ketone, osiągali wyniki o 2% – 3% lepsze, jeżdżąc o 400 m dalej w 30-minutowej próbie czasowej. Czy starasz się być jednym z najbardziej elitarnych sportowców na ziemi lub po prostu szukasz swego miejsca na siłowni, HVMN Ketone będzie tam by pchnąć Cię przez linię mety.

Dla regeneracji, picie HVMN Ketone oraz napoju potreningowego aktywuje szlaki, które wyzwalają regenerację białek mięśniowych, 2,5 x więcej niż normalny napój z węglowodanów i białka po treningu. Może to pomóc sportowcom utrzymać i zbudować beztłuszczową masę mięśniową po wysiłku. Jeśli stosujesz dietę niskokaloryczną, może to pomóc w utrzymaniu masy mięśniowej w stanie katabolicznym.

HVMN Ketone nie tylko pomoże Ci przejść przez trening, ale także pomoże ograniczyć apetyt, obniżając poziom hormonów związanych z głodem.

HVMN Ketone jest egzogennym źródłem ketonów, które może wpływać na wytrzymałość i regenerację.

Płynne zamienniki posiłków

Płynne zamienniki posiłków są popularne w Ameryce od dziesięcioleci. Idea zastępowania posiłków jest prosta: zlikwiduj kłopoty z gotowaniem i pij śniadanie, lunch lub kolację. Dobra wiadomość – produkty te mają niższą zawartość kalorii niż zwykły posiłek i zazwyczaj mają dobrze zaokrąglony profil makroelementów. Są również często wzmacniane dodatkowymi witaminami i minerałami.

Podczas gdy te zamienniki posiłków mogą pomóc Ci trzymać się dziennych celów kalorycznych, mają tendencję do braku właściwości sycących związanych z całą żywnością. Normalny szejk zastępujący posiłek ma około 200 kalorii i 20 g białka. Zamiast pić szejk, możesz zjeść małą pierś z kurczaka z porcją warzyw.

W badaniu przeprowadzonym na płynnych oraz stałych zamiennikach posiłków, osoby na płynnych zamiennikach posiłków miały większy przyrost masy ciała w okresie sześciu miesięcy. Badania te sugerują, że płynne zamienniki posiłków nie powinny zastępować stałych posiłków, ale raczej powinny uzupełniać istniejącą całą dietę pokarmową.

Płynne środki oczyszczające i detoksy

Diety oczyszczające stały się popularne na przestrzeni lat dzięki obietnicom szybkiej utraty wagi.

Powody, dla których ten rodzaj drinków działa w krótkim okresie, są dwojakie. Po pierwsze, jeśli stosujesz ściśle napoje oczyszczające, spożywasz znacznie mniej kalorii dziennie niż jest to zalecane. Można to uznać za najbardziej ekstremalną formę diety odchudzającej.

Innym czynnikiem, dzięki któremu napoje detoksykujące działają, jest ich moc przeczyszczająca. Są one zaprojektowane tak, aby ludzie tracili wodę i masę włókien jelitowych w przeciwieństwie do rzeczywistej utraty tłuszczu. Dla kogoś, kto szuka długoterminowych wyników, nie zalecamy tego rodzaju czyszczenia.

Unikaj tych napojów

Wiele napojów będzie zawierało znacznie więcej kalorii niż można sobie wyobrazić. Tych napojów należy unikać, ponieważ zawierają dużo kalorii, węglowodanów i cukru.

  • Soda: jedna soda o pojemności 375 ml zawiera co najmniej 140 kalorii
  • Napoje energetyczne: popularne marki napojów energetycznych zawierają duże ilości dodanych cukrów wraz z kontrowersyjnymi składnikami, takimi jak tauryna, tyrozyna i beta alanina
  • Sok owocowy: kiedyś uważany za podstawowy składnik zdrowej żywności, większość dzisiejszych soków owocowych zawiera duże ilości dodanych cukrów. W tych przetworzonych napojach brakuje błonnika i odżywiania związanego z prawdziwymi owocami. Mogą również wywołać więcej skoków poziomu cukru we krwi w porównaniu z rzeczywistym.
  • Alkohol: ogólnie alkohol nie jest przyjazny dla diety. Piwo o pełnym smaku lub kieliszek wina o skromnym rozmiarze zawiera 140 – 200 kalorii. Alkohole mają nieco mniejszą wartość kaloryczną, ale stają się bardziej gęste kalorycznie w połączeniu z mikserami. Jeśli zdecydujesz się pić spirytusy, wymieszaj je z wodą o zerowej kaloryczności, aby zminimalizować kalorie.
  • Aromaty kawowe: dodawanie słodkich śmietanek, syropów i cukru do napojów kawowych może zwiększyć ilość kalorii. Aby uniknąć tego napoju, pij czarną kawę lub tylko dodaj ciężką śmietanę. Lub możesz dodać MV Oil Powder HVMN dla zdrowych, wypełniających tłuszczów, które zapewniają całodzienną energię.

Picie tych napojów może przyspieszyć spożycie kalorii w pośpiechu. Aby tego uniknąć, po prostu trzymaj się proponowanych przez nas napojów o niskiej lub zerowej kaloryczności.

Picie swojej drogi do sukcesu

Dieta jest już wystarczająco trudna. Nie utrudniaj tego, sabotując się wysokokalorycznymi napojami.

Trzymaj się podstaw. Pamiętaj też, aby zawsze sprawdzać etykiety żywieniowe, aby sprawdzić, czy Twoje ulubione napoje są obładowane dodatkiem cukrów (podpowiedź: prawdopodobnie są). Pamiętaj, aby nie liczyć kalorii, lecz aby każda liczba kalorii się liczyła.

Ten artykuł opublikowano we współpracy z HVMN.COM. Link do oryginału:
https://hvmn.com/blog/keto-diet/weight-loss-drinks-for-a-successful-diet