Jak zwiększyć opór w pompkach?

Jak utrudnić pompki

Pompki to w kalistenice podstawowe ćwiczenie, ale na pewnym poziomie zaawansowania mogą być problematyczne. O ile nie ma żadnego problemu z dodaniem obciążenia zewnętrznego do podciągania, przysiadów czy dipsów, o tyle dodanie ciężaru do pompek zazwyczaj sprawia kłopot. Pompki charakteryzują się tym, że obok podciągania i dipsów są ćwiczeniem najlżejszym. Osoby, które nie mają tyle mocy by choć raz się podciągnąć, zazwyczaj są wstanie wykonać kilka pompek. Ta „łatwość” w wykonywaniu pompek jest wadą tego ćwiczenia dla osób na pewnym poziomie wytrenowania. W końcu zapragniesz takiego ćwiczenia, które są dla klatki piersiowej większym wyzwaniem niż zwykłe pompki. I co wtedy? Dodać ciężar. Ale z tym nie jest tak prosto w przypadku pompek. Można rzecz jasna założyć ciężki plecak na plecy, ale jest to dość kłopotliwe przez wzgląd na trudność w umieszczeniu go w odpowiednim miejscu, tzn. na wysokości łopatek (co nie znaczy niemożliwe). Dlatego zanim sięgniesz po tak radykalne metody, polecam Ci zapoznać się ze skutecznymi metodami na zwiększenie oporu w pompkach bez stosowania obciążenia z zewnątrz.

Zwiększ opór, nie trudność

Żeby była jasność, cały czas mam na myśli zwiększenie oporu w pompkach, a nie ich trudności. Trudniejsze pompki nie zawsze oznaczają większy opór. Na przykład pompki z klaśnięciem są trudniejsze niż klasyczne pompki, ale fizycznie nie stwarzają większego oporu dla klatki piersiowej. Jest to ćwiczenie poprawiające siłę eksplozywną, ale nie siłę absolutną. Klaskające pompki też nie przyczynią się do wzrostu masy mięśniowej.

Inny przykład to pompki diamentowe. Są one trudniejsze, ale tylko dlatego, że angażują bardziej tricepsy odciążając jednocześnie mięśnie piersiowe. A Tobie zależy właśnie na klatce piersiowej. Dlatego właśnie trudniejsze pompki nie oznaczają z automatu większego oporu dla klatki piersiowej.

Mam nadzieję, że rozumiesz co mam na myśli. W tym wpisie pokażę Ci w jaki sposób stworzyć większy opór dla klatki piersiowej wykorzystując tylko i wyłącznie kalistenikę. Zapraszam do oglądania:

Wydawać by się mogło, że pompki to bardzo łatwe ćwiczenie i że szybko straci swój potencjał w budowaniu masy mięśniowej i siły. Jestem jednak pewien, że powyższe metody będą wstanie zaspokoić głód większego oporu w przypadku większości osób. Zatem nie czekaj i marsz na trening! Poznaj nowy wymiar treningu klaty poprzez kalistenikę.

1 komentarz

  1. facetwformie pl napisał(a):

    Muszę się skusić na te ringi w końcu, myślę że element destabilizacji w trakce wykonywania pompek na tych ringach może nieźle pobudzać muły. Polecam też robić pompki na jednej stopie (druga leży na pierwszej) lub w trakcie fazy negatywnej podnosić na zmianę jedna nogę do góry, tak też zwiększymy opór, pozdro i gratuluje dobrze zbitej masy, pzdr

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *