kompaktowytrening.pl     Kalistenika oznacza trening wykorzystujący masę włąsnego ciała. Opiera się głownie na pompkach, podciąganiach, przysiadach i rozmaitych ćwiczeniach angażujących mięśnie brzucha. Ale dlaczego taki trening miałby być lepszy od treningu kulturysty? Nie jest. Nigdy nie twierdziłem, że jest. Wszystko zależy od tego, kto czego oczekuje. Jeśli twoim celem jest jedynie powiększenie mięśni, nie bacząc na sprawność, wytrzymałość czy gibkość, zapomnij o kalistenice. Jeśli chcesz być po prostu duży i silny to idź na siłownię i zacznij podnosić ciężary. Ja jednak planuję opanować takie ćwiczenia jak przysiady na jednej nodze, mostek, czy pompki no góry nogami więc zostanę przy swoim treningu.

     Jest jedna rzecz, która podoba mi się w kalistenice najbardziej. Jest to trening ogólny całego ciała. Przeciętny człowiek, który nagle postanawia zrobić coś ze swoim ciałem, odpala internet, szuka planów treningowych i dowiaduje się, że musi ćwiczyć mięśnie klatki piersiowej, pleców, bicepsy, tricepsy, mięśnie czworogłowe ud itp itd. Na każdą grupę mięśni musi wykonywać różne ćwiczenia, ale które jest najlepsze? STOP! Zadaję sobie podstawowe pytanie. Czy mam zamiar wystartować w niedalekiej przyszłości w zawodach fitness? Nie. Czy muszę więc poświęcaj tyle uwagi każdej grupie mięśniowej z osobna? Nie.

     I właśnie dlatego trening mistrzów nie jest dla mnie. Doświadczeni zawodnicy mówią: ćwicząc mięśnie barków wykonaj jedną serie na przednie aktony mięśni, jedną serię na środkowe aktony i 1 serię na tylne aktony. To jest bardzo dobra rada dla kulturysty, który po wielu latach treningu chce jeszcze bardziej dopracować wygląd mięsni barków. Niestety często bywa tak, że osoba, która wcześniej nie miała sztangi w rękach, zaczyna ćwiczyć według takich zaleceń. Ale czy ja jestem kulturystą? Prawda jest jedna: Trenując kalistenikę angażuję wszystke mięśnie, całe ciało, a trening każdej grupy mięśniowej z osobna jest dobry dla kulturysty, a nie dla osoby chcącej poprawić siłe ogólną, sprawność i przede wszystkim zdrowie.

podciaganie1      Podciąganie na drążku jest ćwiczeniem tak wszechstronnie usprawniającym ciało, że bije na głowę wszystkie inne angażujące plecy, z wykorzystaniem hantli czy sztangi. Dowodem niech będzie to, że wiele osób nie jest wstanie podciągnąć się choćby jeden raz.   Jednocześnie to ćwiczenie doskonale pokazuje jak niezwykłą aktywnością jest uprawianie kalisteniki. Jeśli np podciąćgniesz się 5 razy, powiększ tę liczbę do 10, a zobaczysz jak wzrosłą twoja siła ogólna. Możesz podciągnąć się 10 razy? Ćwicz i osiągnij wynik 15, a zobaczysz jak wspaniale się poczujesz.

     Pompki – ćwiczenie, które podobnie jak podciąganie, można wykonywać na mnóstwo sposobów. pompkiIdealnie nadaje się do budowania siły i wytrzymałości. Są nieodłącznym elementem treningu, a dobrze i solidnie wykonane w najtrudniejszych wariantach sprawiają, że człowiek przez tydzień chodzi z zakwasami.

     Przysiady, czyli ćwiczenie, o którym wielu zapomina, a które jest tak bardzo ważne. Pamiętajmy, że nogi to połowa naszego ciała, a przysiady są podstawowym treningiem nóg. Wykonywane systematycznie i z odpowiednią intensywnością sprawią, że wchodzenie po schodach stanie się łatwe jak spacer po parku. Wiele osób nie docenia przysiadów, a dzięki nim można z ogromnym sukcesem poprawić swoją wydolność.

     Dopełnieniem powyższych ćwiczeń będą wszelkie ćwiczenia wzmacniające brzuch i ogólnie korpus. Mięśnie brzucha są de facto najczęściej wykorzystywanymi mięśniami w życiu codziennym. Dlatego ich trening jest tak istotny. kompaktowytrening.plPoza tym bardzo mocno wpływają na nasz wygląd ogólny. Płaski brzuch wystarczy, aby dobrze wyglądać w t-shirtcie. Jednocześnie opona otaczająca talię może przyćmić ładnie zarysowane ramiona.

     kompaktowytrening.pl     Prawda jest taka, że sam trening mięśni brzucha nie wystarczy by dobrze wyglądać. Trzeba jeszcze zgubić tłuszcz, a do tego najlepszy jest trening kardio.  I szczerze mówiąc zgubienie paru centymetrów w pasie to nic w porównaniu z innymi korzyściami jakie może nam przynieść dobrze ułożony i intensywny trening kardio. A mowa o żelaznej kondycji, poprawie stanu układu krwionośnego, a także  o stanie cholesterolu i wielu innych korzyści zdrowotnych.

     Kalistenika – trening idealny dla mnie i moim skromnym zdaniem dla każdego.