Archiwum dla: Trening

Trening w seriach vs obwody

Trening w seriach vs obwody

Trening obwodowy jest bardzo popularny wśród osób uprawiających street-workout, gimnastykę oraz crossfit. Ćwiczenia w tych dyscyplinach zazwyczaj wykonuje się obwodowo. Seriami ćwiczą kulturyści ponieważ tam najbardziej popularny jest trening dzielony (SPLIT), który zakłada przypisywanie określonych partii mięśniowych do danego dnia tygodnia. Wielu kulturystów zaczyna odchodzić od klasycznego splitu na rzecz FBW lub treningu Push-Pull-Leg (podział na ćwiczenia pchane Czytaj więcej

Trening freestyle – niezbyt dobry pomysł

Trening freestyle

Jak wygląda trening freestyle? Przychodzisz na trening i wykonujesz ćwiczenia jakie Ci się chce w danej chwili. Inaczej mówiąc bawisz się treningiem. Trochę podciągania, trochę pompek, dipsów. Każde ćwiczenie w ilości serii takiej, jaka sprawia Ci przyjemność. Jeśli czujesz w jakimś ćwiczeniu moc, pompę treningową, to wykonujesz go więcej. Dzięki temu możesz poczuć się lepiej, nie poddasz się rutynie i możesz wykonywać swoje ulubione ćwiczenia tak często Czytaj więcej

Objętość treningowa. Dlaczego nie ma progresu?

Objętość treningowa

Zauważyłem, że dostosowanie objętości treningowej stanowi dość powszechny problem. Często dostaję maile z zapytaniem o to, czy dany plan treningowy jest dobry. Najczęstszym błędem jest właśnie nieodpowiednia objętość treningowa, nie tylko na jednej sesji treningowej, ale także w perspektywie całego tygodnia. Z mojego własnego doświadczenia wynika też, że źle dobrana objętość, zazwyczaj za duża, jest najczęstszą przyczyną stagnacji. Ale problemem jest nie tylko Czytaj więcej

Jak trenować nogi?

Czy warto trenować nogi? Nie tylko warto, ale wręcz należy. Niestety, mięśnie nóg są często pomijane przez niektóre osoby. Jeśli jesteś jedną z takich osób, to zaczekaj, nie zamykaj strony. Być może przekonam Cię do tego, by jednak poświęcić im nieco uwagi. Zacznijmy od tego, dlaczego niektórzy ich nie ćwiczą wcale. Na pewno nie są to kulturyści, bo dla nich potężne uda są bardzo ważne. Muszę stwierdzić z żalem, że nogi zaniedbywane są najczęściej przez kalistenistów. Czytaj więcej

Wolne ciężary vs maszyny treningowe. Kalisteniki też to dotyczy

Wolne ciężary

W pewnym wpisie wyraziłem swoje zdanie na temat treningu z wykorzystaniem maszyn, jakie możemy znaleźć w klubach fitness. Pełny artykuł tutaj: Trening w klubach fitness, czyli strata czasu. Tak w skrócie, uważam, że trening na maszynach to strata czasu i powinniśmy skupiać się na wolnych ciężarach. Dzisiaj postaram się obronić swój pogląd na ten temat. Co ciekawe, ta kwestia dotyczy także osób trenujących z masą własnego ciała. Co prawda nie wykorzystujemy do ćwiczeń Czytaj więcej