Archiwum dla: Trening

Obciążenie w kalistenice? Chyba żartujesz!

Obciążenie w kalistenice

Kalistenika – trening siłowy z wykorzystaniem masy własnego ciała – tak brzmi prosta definicja kalisteniki. Jest tak prosta, że aż dziwne jest jak ludzie potrafią ją nadinterpretować. W istocie jest to każdy trening siłowy, do którego używasz tylko własnego ciała. Czy jednak faktycznie obciążenie zewnętrzne jest całkowicie zakazane w kalistenice? Odpowiedzmy sobie na pytanie czym właściwie jest obciążenie zewnętrzne? Już widzę Twój ironiczny uśmieszek. Jak to czym? Czytaj więcej

Kolejność wykonywania ćwiczeń w kalistenice. Cz. 2

Kolejność wykonywania ćwiczeń

W poprzedniej części traktującej o kolejności wykonywania ćwiczeń w kalistenice mówiliśmy sobie o pierwszeństwie jednych grup mięśni przed innymi. Jeśli nie czytałeś, polecam:

Kolejność wykonywania ćwiczeń w kalistenice. Cz. 1

Dziś zajmiemy się konkretnymi ćwiczeniami. Temat kierowany jest do osób, które nie mają problemu Czytaj więcej

Piramidki i drabinki. Dlaczego są tak popularne w kalistenice?

Piramidy i drabinki

Piramidki i drabinki to metody treningowe bardzo popularne w gronie osób uprawiających kalistenikę. Szczególnie spopularyzowane zostały przez streetworkoutowców, którzy niekiedy wszystkie ćwiczenia radzą wykonywać w piramidkach, rzadziej w drabinkach, ale też się zdarza. Na czym to polega chyba większość osób wie, ale na wszelki wypadek wyjaśnię w paru zdaniach. Piramidka to nic innego jak wykonywanie kilku serii zaczynając od jednego Czytaj więcej

Trening w seriach vs obwody

Trening w seriach vs obwody

Trening obwodowy jest bardzo popularny wśród osób uprawiających street-workout, gimnastykę oraz crossfit. Ćwiczenia w tych dyscyplinach zazwyczaj wykonuje się obwodowo. Seriami ćwiczą kulturyści ponieważ tam najbardziej popularny jest trening dzielony (SPLIT), który zakłada przypisywanie określonych partii mięśniowych do danego dnia tygodnia. Wielu kulturystów zaczyna odchodzić od klasycznego splitu na rzecz FBW lub treningu Push-Pull-Leg (podział na ćwiczenia pchane Czytaj więcej

Trening freestyle – niezbyt dobry pomysł

Trening freestyle

Jak wygląda trening freestyle? Przychodzisz na trening i wykonujesz ćwiczenia jakie Ci się chce w danej chwili. Inaczej mówiąc bawisz się treningiem. Trochę podciągania, trochę pompek, dipsów. Każde ćwiczenie w ilości serii takiej, jaka sprawia Ci przyjemność. Jeśli czujesz w jakimś ćwiczeniu moc, pompę treningową, to wykonujesz go więcej. Dzięki temu możesz poczuć się lepiej, nie poddasz się rutynie i możesz wykonywać swoje ulubione ćwiczenia tak często Czytaj więcej