Trening nóg możesz z powodzeniem wykonać w domu bez żadnego obciążenia. Ćwiczenia angażujące nogi są jednymi z najbardziej wymagających. Wpływają nie tylko na mięśnie ud czy łydek, ale również na kondycję całego organizmu. Pamiętaj, trenując nogi, trenujesz połowę ciała. Ponadto żadne inne ćwiczenie siłowe nie wpływa tak mocno na wzrost tętna jak przysiady. Do mięśni nóg należy mieć specyficzne podejście. Formę kończyn dolnych rozpatruj nie tylko w kontekście siły czy wytrzymałości. Nogi powinny być według mnie rozwijane najbardziej przekrojowo spośród wszystkich mięśni. Mają bowiem niebagatelne znaczenie w treningu funkcjonalnym. Powinny być nie tylko silne i wytrzymałe, ale również szybkie i dysponować dużą siłą eksplozywną. Na co dzień korzystamy przecież ze wszystkich tych parametrów mięśni nóg. Siła nóg pozwala Ci podnosić oraz przepychać ciężkie przedmioty. Ich wytrzymałość sprawia, że nie leżysz godzinami po długim spacerze po górach. Dzięki szybkości dobiegasz w porę tam gdzie chcesz, a siła eksplozywna umożliwia Ci wskakiwanie na wyżyny. Dbając jedynie o jeden aspekt formy nóg zaniedbasz inne. Kalistenika umożliwia Ci taki trening, dzięki któremu Twoje nogi będą przygotowane na wszystko.

Oto ćwiczenia, które kompleksowo rozwiną Twoje nogi: