Aż dziw bierze jak bardzo ćwiczenia z 20-kilogramowym workiem potrafią dać w kość. Pod warunkiem oczywiście, że wkręcisz swój trening na wysokie obroty i nie będziesz się obijał. W treningu funkcjonalnym chodzi nie tylko o wynik w pojedynczym ćwiczeniu, ale także o ogólny wysiłek na treningu. Dlatego też ćwiczenia przy użyciu sandbaga w treningu funkcjonalnym są zazwyczaj bardzo złożone i angażują wiele grup mięśniowych. Nie są najczęściej ukierunkowane na rozwój konkretnej partii mięśniowej, choć mogą być, ale na wysiłek całego ciała. Zaletą worka z piachem jest także możliwość rozmaitych wymachów, rzutów itp. co pozwala Twoim mięśniom popracować w takich płaszczyznach ruchu, w jakich nie pracują podczas ćwiczeń z innymi wolnymi ciężarami. Poniżej przykład treningu funkcjonalnego przy użyciu sandbaga.

Sandbag będzie bohaterem jeszcze niejednego wpisu na tym blogu. Osobiście bardzo polubiłem treningi z sandbagiem i na moich sesjach worek z piachem towarzyszy mi coraz częściej jako dodatkowe obciążenie do ćwiczeń kalistenicznych oraz jako ciężar w ćwiczeniach specjalistycznych. Pozdrawiam i polecam treningi z sandbagiem.