Co jadasz na kolację? Zapewne coś o dużej zawartości białka. Jajecznicę? Może kostkę chudego twarogu? Idealnie byłoby wszamać filet z kurczaka, przynajmniej według szerokiej opinii. Mam jednak dla Ciebie zdrowszą propozycję i z pewnością smaczniejszą niż suchy ser. Mianowicie sałatkę. Co prawda przyrządzenie jej zajmie Ci ciut więcej czasu niż rozpakowanie twarogu czy przyrządzenie jajecznicy, ale za to masz od razu przygotowane dwie, trzy lub nawet cztery porcje, w zależności jak żarłoczny jesteś. Sałatka zawiera dwa produkty o wysokiej zawartości białka, tj. jaja i fasolę, a oprócz tego, dzięki porowi i jabłku, nie jest pozbawiona witamin. Oczywiście będzie też bardzo dobrym posiłkiem w ciągu dnia, w okresie poza treningowym i w dniach przeznaczonych na regenerację.

Przyrządzamy sałatkę

SKŁADNIKI:

  • 5 jaj ugotowanych na twardo
  • puszka czerwonej fasoli 400 g
  • 1 por
  • 1 jabłko
  • 2 łyżki majonezu
  • sól i pieprz

PRZYGOTOWANIE:

Jaja pokrój w kostkę, a por w cienkie plastry. Jabłko przetnij wzdłuż na cztery części, wykrój gniazda z nasionami i również pokrój w kostkę. Fasolę odsącz z zalewy i opłukaj, najlepiej w durszlaku. I jak to z sałatkami zazwyczaj bywa wszystko wymieszaj ze sobą, dodając majonez jako spoiwa i przyprawiając solą i pieprzem. Good appetite!

MAKROSKŁADNIKI CAŁEJ SAŁATKI:
białko: 72 g
węglowodany: 81 g
tłuszcze: 51 g
kcal: 1138

sałatka wysokobiałkowa z jajkiem i czerwoną fasolą