Długi czas zastanawiałem się w jaki sposób najlepiej dodać obciążenie do pompek i czy w ogóle ma to sens. Uważam, że nie jest to koniecznością, ale może znacznie pomóc wielu osobom w rozwoju mięśni klatki piersiowej, a także siły ogólnej. Sam osobiście zacząłem stosować obciążenie do pompek jako jeden z wariantów pompek, a nie jako główne ćwiczenie na klatkę piersiową. Dlaczego? Bo… jak mi się to ćwiczenie cholernie spodobało! No po prostu czuć moc. No i oczywiście jako osoba wciąż szukająca nowych wyzwać na treningu, obrałem sobie za cel podreperować swoją siłę w tym ćwiczeniu, aby już niebawem zarzucić nieco więcej kilogramów na plecy. Pompki z dodatkowym ciężarem na plecach to jednak nie tylko ćwiczenie na siłę klatki piersiowej. Ciężar na plecach zmusza mięśnie Twojego rdzenia do większego zaangażowania. Cały korpus aktywnie zmaga się z obciążeniem i jest to naprawdę fajne doświadczenie. Polecam to ćwiczenie całym sercem, ale tylko pod warunkiem, że wiesz jak prawidłowo wykonywać klasyczne pompki, stosowałeś już warianty zwiększające opór w tym ćwiczeniu bez stosowania obciążenia z zewnątrz i masz już przyzwoite wyniki w pompkach.

Mam nadzieję, że mój sposób na obciążenie w pompkach Ci się spodobał. Pozdrawiam i życzę formy.