zakaz copy     Dieta osoby dbającej o zdrowie i dobry wygląd wcale nie musi być rygorystyczna. Mam na myśli osoby systematycznie uprawiających jakąś aktywność sportową. Inaczej jest z tymi, którzy cierpią na poważną otyłość, ale nie o nich tutaj mowa. Statystyczny Polak powinien natomiast sukcesywnie wdrażać do swoich nawyków żywieniowych dobre zasady, których będzie się trzymał. To jest połowa sukcesu.

 

  1.  Na dobry początek należy skoncentrować się nie na tym co jeść, a na tym czego nie jeść. Z pewnością powinniśmy zaprzestać żywienia się hot-dogami, frytkami, pizzą, i innymi fast-foodami. Te śmieciowe żarcie nie tylko nie wnoszą niczego dobrego do naszego organizmu, ale skutecznie go zatruwają. Pana McDonalda omijajmy zatem szerokim łukiem.
  2. Krok kolejny to zaprzestanie jedzenia produktów wysoce przetworzonych. Pasztety, tanie wędliny, konserwy na bazie MOM-u (mięso oddzielone mechanicznie – innymi słowy odpadki), serki smakowe do kanapek, dania gotowe do odgrzania w mikrofali, parówki, a także słodycze, zupki chińskie itp.
  3. Zwracanie uwagi na skład tego co kupujemy to następny dobry nawyk. Jeśli wędlina, którą zamierzamy kupić zawiera mniej niż 80% mięsa, odłóżmy ją na półkę. Ważne – im mniej składników w produkcie tym lepiej. Kiedy etykieta produktu przypomina ci przepis na bombę domowej roboty, lepiej tego nie jedz.
  4. Bądź wyczulony na oszustwa ze strony producentów. Nie rzadko sok tylko wygląda jak sok. W rzeczywistości jest wysoko słodzonym napojem. Zwróć uwagę, że płatki śniadaniowe fitness mają często więcej kalorii niż zwykłe płatki. Nie daj się oszukać. Niższa kaloryczność produktów light często okupiona jest wyższą zawartością chemii w składzie. Bądź czujny i nie wierz ślepo reklamom. Slogan „pij mleko, będziesz wielki” to tylko slogan.
  5. Zamień węglowodany proste na złożone. Jedz ciemne pieczywo, brązowy ryż zamiast białego, płatki owsiane zamiast kukurydzianych, makaron razowy.
  6. Tłuszcz zwierzęcy i utwardzony to czyste zło. Ale są też dobre tłuszcze omega, oliwa z oliwek, olej rzepakowy. Golonkę, smalec i boczek odstaw na bok.
  7. Dania takie jak pierogi, kluski śląskie, placki ziemniaczane, naleśniki, zapiekanki itp. nie są niczym złym pod warunkiem że zostały przyrządzone w domu, a nie kupione w markecie, i że nie stanowią podstawy naszej diety.
  8. Alkohol? Pij, jeśli lubisz, ale nie przesadzaj. Pamiętaj, że jedno piwo jest mniej szkodliwe niż butla coca-coli. Nie oznacza to jednak, że jest zdrowe więc ogranicz je rozsądnie.

     Zdrowe jedzenie to nie przymus, to styl życia. Zmień swoje nastawienie do niego, a zobaczysz, że wyjdzie ci to na dobre. Nie wlałbyś paliwa złej jakości do baku swego samochodu? Więc nie zasilaj śmieciami swojego organizmu.

owsianka      Uwierz, owsianka naprawdę może smakować.