Jak jeść żeby przytyć? Jeść dużo dobrych kalorii. Tym razem propozycja dla szukających masy, ale i nie tylko. Placki z jajek i płatków jadam od dawna, a najlepiej smakują mi z dżemem. Choć dżemów raczej nie jadam, to dzięki mojej rodzicielce mam produkt własnej roboty, a tego sobie nie odmawiam. Jak dżem, to i placki z jajek. Do placków możesz użyć płatków jaglanych lub owsianych, choć ja użyłem tych pierwszych. Placki jajeczne to jeden ze sposobów na wdrożenie tych bezglutenowych krewnych kaszy jaglanej do diety. A warto, bo są… co tu dużo gadać, zdrowym źródłem węglowodanów. Jajeczno-jaglany przysmak możesz przyrządzić w formie placków lub omleta z płatkami w środku. Możesz usmażyć grube placuchy lub cienki placek jak do pizzy. Nie ma znaczenia, bo każda wersja się sprawdzi.

Jedz na masę

Przepis jest prosty: 4 jaja, 80 – 100 g płatków, a do placków do wyboru: dżem, sos czosnkowy, miód, syrop klonowy, cukier puder, bita śmietana, śmietana, jogurt, owoce, mus owocowy i wiele, wiele innych.

Pamiętaj, że dodatki mają duże znaczenie. Mogą zwiększyć kaloryczność placków lub sprawić, że będą mniej zdrowe. Dlatego jeśli masz zamiar jadać je często, to wybieraj raczej zdrowsze wersje.

Niewątpliwą zaletą placków jest łatwość ich przygotowania. Wartość odżywcza placków (samych, bez dodatków) wygląda następująco:

Białko: 42 g
Węglowodany: 73 g
Tłuszcz: 26 g
Kcal: 703

Duża ilość makroskładników z dobrego źródła. Smacznego! Rośnij zdrowo!