Archiwum dla: Metody treningowe

Trening funkcjonalny z sandbagiem

Aż dziw bierze jak bardzo ćwiczenia z 20-kilogramowym workiem potrafią dać w kość. Pod warunkiem oczywiście, że wkręcisz swój trening na wysokie obroty i nie będziesz się obijał. W treningu funkcjonalnym chodzi nie tylko o wynik w pojedynczym ćwiczeniu, ale także o ogólny wysiłek na treningu. Dlatego też ćwiczenia przy użyciu sandbaga w treningu funkcjonalnym są zazwyczaj bardzo złożone i angażują wiele grup mięśniowych. Nie są najczęściej ukierunkowane na rozwój konkretnej partii mięśniowej, choć mogą być, ale na wysiłek całego ciała. Zaletą worka z piachem jest także możliwość rozmaitych wymachów, rzutów itp. co pozwala Twoim Czytaj więcej

Trening na maksa w praktyce – zobacz jak to wygląda

Trening na maksa

Nie lubię kończyć serii, kiedy mam jeszcze siłę. Lubię ocierać się o granice swojej wytrzymałości w każdej jednej serii. Tak, serie w submaksymalnej i maksymalnej ilości powtórzeń są istotą mojego treningu. Uważam, że jest to najlepsza metoda na trening. Dlaczego?

  • Po pierwsze: Robisz tylko to co ma faktyczny wpływ na Twoje wyniki. A jak wiadomo są to serie do upadku mięśniowego
  • Po drugie: Eliminujesz z treningu to, co jest jedynie stratą czasu i nie wpływa wyraźnie na Twoje postępy. Czytaj więcej

Twoja podstawowa metoda treningowa

Są różne metody treningowe, wiadomo. Ale jest jedna podstawowa, stosowana przez wszystkich, w każdej odmianie treningu siłowego. Niezależnie od tego czy uprawiasz kalistenikę, kulturystykę, crossfit czy trójbój siłowy, na pewno stosujesz tę metodę. Mowa oczywiście o wykonywaniu ćwiczeń w seriach. Niby proste, a okazuje się, że i tutaj występują rozbieżności i niejasności. Ile powtórzeń w tych seriach wykonywać? Jakie odpoczynki między seriami stosować?Miałem takie okresy w życiu, kiedy ćwiczyłem z wykorzystaniem ciężarów. Wakacyjna zajawkau kuzyna w jegoprowizorycznej siłowni, piwniczna siłownia stworzona Czytaj więcej

3xX – metoda na trudniejsze ćwiczenia

3xX - metoda treningowa

Ta metoda treningowa polega na wykonywaniu 3 serii w ćwiczeniu po X powtórzeń. W miejsce X możesz wstawić jakąkolwiek liczbę. Cała istota metody polega jednak na tym, byś nie był w stanie wykonać założonej ilości powtórzeń we wszystkich 3-ech seriach, lecz jedynie w pierwszej lub dwóch pierwszych. Powinieneś wówczas dążyć do tego, aby ustaloną liczbę powtórzeń wykonać we wszystkich 3-ech seriach. Wtedy następuje osiągnięcie mikro-celu i podniesienie ilości powtórzeń w miejscu X. Czytaj więcej

Drabina powtórzeniowa w dół na czas

drabina powtórzeniowa

Drabina powtórzeniowa w dół na czas jest to bardzo ciekawa i dość wymagająca metoda treningowa. Na czym ona polega? Wygląda to tak: Wykonujesz daną ilość powtórzeń w pierwszej serii, a w następnych seriach schodzisz o jedno powtórzenie w dół, aż do 1. Dla przykładu drabinka wykonywana w sekwencji 10/9/8/7/6/5/4/3/2/1 oznacza wykonanie 10 serii, przy czym seria pierwsza liczy sobie 10 powtórzeń, a seria ostatnia 1 powtórzenie. Czytaj więcej