Archiwum dla: Metody treningowe

Twoja podstawowa metoda treningowa

Są różne metody treningowe, wiadomo. Ale jest jedna podstawowa, stosowana przez wszystkich, w każdej odmianie treningu siłowego. Niezależnie od tego czy uprawiasz kalistenikę, kulturystykę, crossfit czy trójbój siłowy, na pewno stosujesz tę metodę. Mowa oczywiście o wykonywaniu ćwiczeń w seriach. Niby proste, a okazuje się, że i tutaj występują rozbieżności i niejasności. Ile powtórzeń w tych seriach wykonywać? Jakie odpoczynki między seriami stosować?Miałem takie okresy w życiu, kiedy ćwiczyłem z wykorzystaniem ciężarów. Wakacyjna zajawkau kuzyna w jegoprowizorycznej siłowni, piwniczna siłownia stworzona Czytaj więcej

3xX – metoda na trudniejsze ćwiczenia

3xX - metoda treningowa

Ta metoda treningowa polega na wykonywaniu 3 serii w ćwiczeniu po X powtórzeń. W miejsce X możesz wstawić jakąkolwiek liczbę. Cała istota metody polega jednak na tym, byś nie był w stanie wykonać założonej ilości powtórzeń we wszystkich 3-ech seriach, lecz jedynie w pierwszej lub dwóch pierwszych. Powinieneś wówczas dążyć do tego, aby ustaloną liczbę powtórzeń wykonać we wszystkich 3-ech seriach. Wtedy następuje osiągnięcie mikro-celu i podniesienie ilości powtórzeń w miejscu X. Czytaj więcej

Drabina powtórzeniowa w dół na czas

drabina powtórzeniowa

Drabina powtórzeniowa w dół na czas jest to bardzo ciekawa i dość wymagająca metoda treningowa. Na czym ona polega? Wygląda to tak: Wykonujesz daną ilość powtórzeń w pierwszej serii, a w następnych seriach schodzisz o jedno powtórzenie w dół, aż do 1. Dla przykładu drabinka wykonywana w sekwencji 10/9/8/7/6/5/4/3/2/1 oznacza wykonanie 10 serii, przy czym seria pierwsza liczy sobie 10 powtórzeń, a seria ostatnia 1 powtórzenie. Czytaj więcej

Przemycamy powtórzenia – sposób na wzrost siły

metoda na wzrost siły

Najwięcej siły zyskujemy poprzez trudne ćwiczenia. Czyli jakie? Takie, które możemy wykonać maksymalnie w liczbie powtórzeń od 3 do 6. I żeby była jasność. Samo wykonywanie serii po 3 – 6 powtórzeń nie uczyni Cię silniejszym. Panuje błędne przekonanie, że wykonując powyżej 5 powtórzeń w serii nie pracuje się na siłę, bo ilość 10 powtórzeń i więcej, sprawdza się w podnoszeniu wytrzymałości. Nie zgadzam się z tym, ale o tym następnym razem. Czytaj więcej

Serie nie istnieją. Zwiększamy objętość

Serie nie istnieją

Nie jestem zwolennikiem wykonywania ćwiczeń w równych seriach. No chyba, że ma to jakieś sensowne uzasadnienie. W przeciwnym wypadku będzie to tylko bezmyślne wykonywanie powtórzenia za powtórzeniem. Aby trening miał sens należy podnosić poprzeczkę z sesji na sesję, starając się wykonać większą pracę niż poprzednio w danym ćwiczeniu. Najprostszym i zarazem bardzo efektywnym sposobem na postęp jest zwiększenie objętości treningu, Czytaj więcej