Archiwum dla: Metody treningowe

Twoja podstawowa metoda treningowa

Są różne metody treningowe, wiadomo. Ale jest jedna podstawowa, stosowana przez wszystkich, w każdej odmianie treningu siłowego. Niezależnie od tego czy uprawiasz kalistenikę, kulturystykę, crossfit czy trójbój siłowy, na pewno stosujesz tę metodę. Mowa oczywiście o wykonywaniu ćwiczeń w seriach. Niby proste, a okazuje się, że i tutaj występują rozbieżności i niejasności. Ile powtórzeń w tych seriach wykonywać? Jakie odpoczynki między seriami stosować?Miałem takie okresy w życiu, kiedy ćwiczyłem z wykorzystaniem ciężarów. Wakacyjna zajawkau kuzyna w jegoprowizorycznej siłowni, piwniczna siłownia stworzona Czytaj więcej

3xX – metoda na trudniejsze ćwiczenia

3xX - metoda treningowa

Ta metoda treningowa polega na wykonywaniu 3 serii w ćwiczeniu po X powtórzeń. W miejsce X możesz wstawić jakąkolwiek liczbę. Cała istota metody polega jednak na tym, byś nie był w stanie wykonać założonej ilości powtórzeń we wszystkich 3-ech seriach, lecz jedynie w pierwszej lub dwóch pierwszych. Powinieneś wówczas dążyć do tego, aby ustaloną liczbę powtórzeń wykonać we wszystkich 3-ech seriach. Wtedy następuje osiągnięcie mikro-celu i podniesienie ilości powtórzeń w miejscu X. Czytaj więcej

Drabina powtórzeniowa w dół na czas

drabina powtórzeniowa

Drabina powtórzeniowa w dół na czas jest to bardzo ciekawa i dość wymagająca metoda treningowa. Na czym ona polega? Wygląda to tak: Wykonujesz daną ilość powtórzeń w pierwszej serii, a w następnych seriach schodzisz o jedno powtórzenie w dół, aż do 1. Dla przykładu drabinka wykonywana w sekwencji 10/9/8/7/6/5/4/3/2/1 oznacza wykonanie 10 serii, przy czym seria pierwsza liczy sobie 10 powtórzeń, a seria ostatnia 1 powtórzenie. Czytaj więcej

Przemycamy powtórzenia – sposób na wzrost siły

metoda na wzrost siły

Najwięcej siły zyskujemy poprzez trudne ćwiczenia. Czyli jakie? Takie, które możemy wykonać maksymalnie w liczbie powtórzeń od 3 do 6. I żeby była jasność. Samo wykonywanie serii po 3 – 6 powtórzeń nie uczyni Cię silniejszym. Panuje błędne przekonanie, że wykonując powyżej 5 powtórzeń w serii nie pracuje się na siłę, bo ilość 10 powtórzeń i więcej, sprawdza się w podnoszeniu wytrzymałości. Nie zgadzam się z tym, ale o tym następnym razem. Czytaj więcej

5×2 – metoda na trudne ćwiczenia

metody treningowe

Dzisiaj krótki wpis przedstawiający bardzo przydatną metodę treningową. Każdy z nas potrafi ćwiczyć seriami. Wykonać 3 serie pompek po 10 powtórzeń to żaden problem dla większości osób. Jest wiele metod treningowych. Zdarza się też niektórym ćwiczyć zupełnie spontanicznie, wykonując tyle powtórzeń ile im się podoba. My, osoby trenujące z wykorzystaniem masy własnego ciała mamy jednak pewien problem. Niestety (albo i stety), nie możemy sobie zdjąć paru kilogramów ze sztangi by ćwiczenie było łatwiejsze. Czytaj więcej