Być może próbowałeś już zrobić to wielokrotnie, ale nadal nie wiesz jak podciągnąć się na drążku choćby jeden raz. W dobie internetu nie jest niczym trudnym znalezienie informacji na ten temat. Pewnie widziałeś już nie jeden patent na piersze podciągnięcie. Jest kilka ćwiczeń, które warto wykonywać by to osiągnąć. Ale czy musisz wykonywać je wszystkie? Niekoniecznie. Tym bardziej, że jednocześnie chciałbyś zająć się innymi ćwiczeniami, a nie tylko samym podciąganiem. Ćwiczenia to jedno, a metody jakimi się ćwiczy i plan treningowy, w który owe ćwiczenia należy wkompownować, to drugie. Natomiast sam plan musi w pierwszej kolejności doprowadzić Cię do celu, ale powinien też uwzględniać wzrost formy ogólnej. Nie zapominaj więc o innych ważnych ćwiczeniach. Zobacz zatem jak ułożyć spójny plan treningowy, dzięki któremu wykonasz pierwsze podciągnięcie na drążku, jednocześnie dbając o inne aspekty swojej formy.

Jak podciągnąć się na drążku? Ćwiczenia a plan treningowy

jak podciągnąć się na drążku

Trening numer 1 jest treningiem siłowym. Podciąganie na drążku na maksymalną wysokość jest tutaj kluczowym ćwiczeniem. Zawiśnij na drążku i spróbuj podciągnąć się najwyżej jak potrafisz. Wykonaj 5 serii, każda tylko po 2 powtórzenia. Dlaczego tylko 2 powtórzenia w serii? Ponieważ podczas tego ćwiczenia powinieneś starać się podciągać coraz wyżej. Liczba powtórzeń musi być zatem stała i dość mała. Nie liczy się tutaj ilość lecz jakość. Notuj postępy w procentach. Jeśli udało Ci się podciągnąć do połowy, zapisz 50%. Jeśli umiesz już podciągnąć się ponad połowę ruchu, zapisz 70 lub 80%. Z treningu na trening staraj się podciągać coraz wyżej. Zwiększanie liczby powtórzeń nie ma sensu ponieważ wyczerpie to Twoją wytrzymałość, a Tobie chodzi o to, aby do każdej serii podchodzić z dużym zapasem siły.

Pompki wąskie wykonuj tak aby Twoje dłonie znajdowały się na szerokości barków lub nieco węziej jeśli możesz. Podczas pompek szerokich połóż dłonie dużo szerzej niż barki.

Jeśli nadal nie wiesz jak podciągnąć się na drążku to podciąganie australijskie będzie dla Ciebie rewelacyjnym ćwiczeniem, które poprawi siłę Twoich pleców. Wykonuj je więc sumiennie.

Metoda maks w 3 seriach jaką zastosujesz do niektórych ćwiczeń jest bardzo efektywna. Jej istotą jest wykonanie 3 serii ćwiczenia, dbając jednocześnie, aby suma powtórzeń ze wszystkich 3 serii była jak największa. Staraj się zwiększać tę liczbę z treningu na trening notując postępy.

jak podciągnąć się na drążku

Trening numer 2 to trening kondycyjny. Nie lekceważ go ponieważ jest bardzo istotny. Jeśli nadal jest dla Ciebie tajemnicą jak podciągnąć się na drążku, to zapewne Twoja forma ogólna nie jest wzorowa. Dzięki treningowi kondycyjnemu zgubisz nieco zbędnych kilogramów i poprawisz wydolność organizmu. Dzięki temu podczas kolejnych prób podciągania, Twoje ciało zacznie śmigać w górę z coraz to mniejszym oporem. Poza tym ten trening w znacznej mierze angażuje mięśnie nóg.

Obydwa treningi wykonuj na przemian, raz jeden, raz drugi. Ćwicz 3 – 4 razy w tygodniu przez okres 4 – 5 tygodni. Musisz jednak wiedzieć jedno. To czy ten plan doprowadzi Cię do celu zależy od Twojej obecnej siły. Być może już za miesiąc bez problemu wykonasz pierwsze podciągnięcie. Może się jednak okazać, że będziesz potrzebował więcej czasu. Tak czy inaczej trenuj, a pierwsze podciągnięcie będzie coraz bliżej.

Wierzę, że rzut okiem na ten plan treningowy przybliży Cię do odpowiedzi na pytanie JAK PODCIĄGNĄĆ SIĘ NA DRĄŻKU.