Archiwum dla: FORMA

Twoja podstawowa metoda treningowa

Są różne metody treningowe, wiadomo. Ale jest jedna podstawowa, stosowana przez wszystkich, w każdej odmianie treningu siłowego. Niezależnie od tego czy uprawiasz kalistenikę, kulturystykę, crossfit czy trójbój siłowy, na pewno stosujesz tę metodę. Mowa oczywiście o wykonywaniu ćwiczeń w seriach. Niby proste, a okazuje się, że i tutaj występują rozbieżności i niejasności. Ile powtórzeń w tych seriach wykonywać? Jakie odpoczynki między seriami stosować?Miałem takie okresy w życiu, kiedy ćwiczyłem z wykorzystaniem ciężarów. Wakacyjna zajawkau kuzyna w jegoprowizorycznej siłowni, piwniczna siłownia stworzona Czytaj więcej

Podciąganie na drążku szerokim chwytem – 17 powtórzeń

Czasami nie mogę uwierzyć, że w dniu, w którym powstał ten blog, nie miałem takiej mocy by podciągnąć się choćby jeden raz szerokim nachwytem. O siedemnastu powtórzeniach nawet nie śmiałem marzyć. Wiem, że nie jest to wyczyn Herculesa, ale przy wadze 86 kg i drążku o średnicy 38 mm, łatwo też nie mam. Dlaczego taki drążek? Bo standardowe 25 mm, jakimi charakteryzują się sklepowe drążki postanowiłem zamienić na coś bardziej wymagającego.Coś co jednocześnie wzmocni uchwyt. Padło na słupek ogrodowy z Obi o średnicy właśnie 38 mm. Z pomocą cyklu kreatynowego, o którym będzie w następnym wpisie, udało się walnąć pełną 17-stkę. Czytaj więcej

MUSCLE UP. Czyli polskie wejście siłowe

Muscle Up

Muscle up to ćwiczenie, które stało się ikoną kalisteniki. Jest królem wśród ćwiczeń opartych na kalistenice, a opanowanie go jest swoistym zwieńczeniem pewnego etapu zaawansowania w treningu z masą własnego ciała. Wejście siłowe, bo tak brzmi polska nazwa muscle up, to nie tylko wymóg wykształcenia w sobie pewnej siły, lecz także wyuczenia odpowiedniej techniki. Być może na tym właśnie polega wyjątkowość tego ćwiczenia. Siła i technika, czyli dwie składowe Czytaj więcej

Trening barków dla początkujących

Trening barków dla początkujących

Są takie partie mięśni w Twoim ciele, które ładnie się prezentują, ale w kontekście siły ogólnej grają rolę drugoplanową. Są też takie, które są kluczowe dla siły, i które będąc słabymi pogrążają wiele ćwiczeń czy też czynności wykonywanych na co dzień. Mowa tutaj o mięśniach naramiennych, które nie tylko wiodą prym w większości ćwiczeń siłowych, ale są też grupą mięśni warunkującą odpowiednią siłę funkcjonalną. Za najlepsze ćwiczenie kształtujące barki uważam Czytaj więcej

54 pompki. Rekord pompkowy i zaangażowanie w trakcie serii

54 pompki

Postanowiłem sprawdzić ile pompek w jednej serii jestem w stanie wykonać. Wynik trochę mnie zaskoczył, a trochę zdziwił, ale przede wszystkim nauczył pokory. Ciężko jest jednoznacznie stwierdzić jaką ilość pompek można uznać za imponującą ponieważ każdy wykonuje je na swój sposób. Chciałbym pokazać Ci jak ja wykonuję pompki oraz jakie reprezentuję zaangażowanie podczas wykonywania ćwiczeń. Warto trzymać się ściśle określonych zasad ponieważ Czytaj więcej