FBW w kalistenice to lipa (???)

FBW w kalistenice

Długo się nosiłem z zamiarem poruszenia tego tematu. Nie raz nawet myślałem, że dam sobie spkój. „Przyjęło się, że trening FBW to podstawowa forma treningu w kalistenice to niech już tak zostanie” – myślałem czasami. Ale no kurcze mać… No jakie FBW? No jakie? No musiałem to z siebie wyrzucić. I to nie na papierze, czy też monitorze w formie pisemnej, tylko twarzą w twarz do kamery. Jakkolwiek to brzmi.

Wiem, że kroczę niebezpieczną ścieżką, bo utartych schematów nie zwykło się przełamywać, ale trudno. Możesz się ze mną nie zgodzić. Dyskusja mile widziana. W końcu od tego jest system komentarzy. Nie potrafię jednak udawać, że myślę inaczej niż myślę, więc aby moja dusza zaznała spokoju za życia, musiałem wstawić ten materiał.

FBW w kalistenice to jakby taka trochę … lipa, panowie. No i wyrzuciłem to z siebie. Po więcej szczegółow odsyłam do filmu poniżej. Porozmawiajmy zatem:

Do zobaczenia następnym razem. Pozdrawiam!

2 komentarze

  1. Kevin napisał(a):

    3:10 a moze full body bocian workout ? 🙂 Osobiscie rozwala mnie te podejscie ” kalistenika to fbw bo pracuja wszystkie miesnie”. Zazwyczaj ludzie co tak pisza nie maja pojecia o silowni. Mysla ze na silowni sa ludzie co tylko wykonuja cwiczenia izolowane i/lub na maszynach. Tymczasem te trenigni niczym sie nie roznia. Przy martwym ciagu pracuje doslownie cale cialo. Jednak ludzie wrzucuja te cwiczenie do dnia nog albo plecow. Przy wyciskaniu cala gorna czesc ciala ( plecy rowniez pracuja jak sie odpowiednio wyciska- sciagnecie lopatek przy fazie negatywnej, co w pompkach nie wystepuje ) ale zazwyczaj widzimy je w dniu klaty. Przy przysiadach mocno dostaje brzuch oraz prostowniki ale sa w dniu nog a nie brzucha albo plecow. Zreszta sam o tym powiedziales i ja sie w 100 % zgadzam. A juz wogole mowienie ze przy pompkach wszystko pracuje nawet brzuch i nogi jest absurdem. Oczywiscie pracuja ale tylko osoby ktore dopiero zaczynaja treningi sa w stanie to odczuc ( ja po swoich pierwszych pompkach mialem zakwasy na brzuchu, klate, tricepsach i plecach ). A to w sumie czy trening fbw jest lipa czy nie zostawie bez komentarza. Moim zdaniem trzeba trenowac treningiem ktory daje przyjemnosc nawet jak nie jest najbardziej optymalny w danym sporcie. Wszyscy mowia ze jak sie chce sie byc powerlifterem to najlepiej omijac split. Moim zdaniem jest bledne podejscie jak ktos lubi trenowac splitem to niech cwiczy. Jak bedzie trenowac regularnie to bedzie miec lepsze efekty niz jakby mial sie zmuszac do FBW ktory jest ” bardziej optymalny ” wedlug powszechnej opini.

    • Kevin napisał(a):

      Jeszcze dodam ze nie jest fanem FBW ani splita. Dla mnie rzadi trening gora/ dol. Idzie fajnie przetrenowac cala gorna i, dolna czesc ciala 2 razy w tygodniu. Mozna osobni skupic sie na przysiadach co jest dla mnie mega zaleta poniewaz lubie te cwiczenie po prostu i lubie wykonac duza ilosc serii zeby nacieszyc sie tym cwiczeniem.W FBW nie dalbym rady tak. Polecam go bardzo mocno. Najlepszy podzial moim zdaniem 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *