Archiwum dla: Ćwiczenia

Pompki na jednej ręce. Potężne narzędzie do budowy siły

Pompki na jednej ręce to super ćwiczenie. Mega mocne narzędzie do budowy tricepsa. Ale nie tylko. Choć triceps jest głównym bohaterem w tym ćwiczeniu, to dobry wynik w pompkach na jednej ręce świadczy o sile ogólnej. Jak pompujesz na jednej, to jesteś silny chłop. Osobiście nie mam wielkich problemów z jednorękimi pompkami, ale do osiągnięcia najwyższego poziomu wtajemniczego pozostała przede mna długa droga, pełna żmudnych i krwawych treningów. Czytaj więcej

Podciąganie z dodatkowym obciążeniem

Podciąganie z obciążeniem

No i stało się. W podciąganiu osiągnąłem pewnien zadowalający mnie poziom więc przyszła pora na nowe wyzwanie. A mówię o dodatkowym obciążeniu podwieszonym do pasa. Pierwsze wrażenie było dość ciekawe. Podciąganie nagle stało się tak ciężkie jak na początku mojej drogi przez kalistenikę. Tylko 7 powtórzeń udało mi się wykonać w pierwszej serii na treningu z dodatkowymi 10 kg. To uczycie ciężkich powtórzeń w treningu pleców udawało mi się kiedyś Czytaj więcej

Jak zwiększyć opór w pompkach?

Jak utrudnić pompki

Pompki to w kalistenice podstawowe ćwiczenie, ale na pewnym poziomie zaawansowania mogą być problematyczne. O ile nie ma żadnego problemu z dodaniem obciążenia zewnętrznego do podciągania, przysiadów czy dipsów, o tyle dodanie ciężaru do pompek zazwyczaj sprawia kłopot. Pompki charakteryzują się tym, że obok podciągania i dipsów są ćwiczeniem najlżejszym. Osoby, które nie mają tyle mocy by choć raz się podciągnąć, zazwyczaj są wstanie wykonać kilka pompek. Czytaj więcej

20 podciągnięć – sukces czy porażka?

To był od zawsze jeden z moich pierwszorzędnych celów treningowych. Wykonać 20 podciągnięć na drążku, włączając w to powtórzenia z kippingiem. Cel został osiągnięty nawet z nadwyżką, bo mam za sobą wymarzoną dwudziestkę wykonaną siłowo. No może ostatnie powtórzenie o kipping się otarło… przeboleję. Dlaczego więc zamiast podskakiwać z radości czuję lekki niedosyt? Zrobiłem jeden z największych błędów jaki zazwyczaj popełniają trenujący. Czytaj więcej

Podciągaj się skutecznie. Jedyna słuszna metoda podciągania

Podciąganie na drążku

Jest oczywiste, że na początku każdy z nas wykonuje ćwiczenia nie do końca tak, jak się powinno. Wynika to nie tylko z braku wiedzy o prawidłowej technice, ale też i ze stopnia zaawansowania. Osoby o mniejszej sile mogą sobie pozwolić na technikę, która nieco ułatwia, a przynajmniej nie utrudnia ćwiczenia. I wszystko jest w porządku dopóty, dopóki technika nie stwarza ryzyka kontuzji, nie przeszkadza w zaangażowaniu mięśni docelowych w ćwiczeniu i nie odciąża Czytaj więcej