Archiwum dla: Ćwiczenia

Jak zwiększyć opór w pompkach?

Jak utrudnić pompki

Pompki to w kalistenice podstawowe ćwiczenie, ale na pewnym poziomie zaawansowania mogą być problematyczne. O ile nie ma żadnego problemu z dodaniem obciążenia zewnętrznego do podciągania, przysiadów czy dipsów, o tyle dodanie ciężaru do pompek zazwyczaj sprawia kłopot. Pompki charakteryzują się tym, że obok podciągania i dipsów są ćwiczeniem najlżejszym. Osoby, które nie mają tyle mocy by choć raz się podciągnąć, zazwyczaj są wstanie wykonać kilka pompek. Czytaj więcej

20 podciągnięć – sukces czy porażka?

To był od zawsze jeden z moich pierwszorzędnych celów treningowych. Wykonać 20 podciągnięć na drążku, włączając w to powtórzenia z kippingiem. Cel został osiągnięty nawet z nadwyżką, bo mam za sobą wymarzoną dwudziestkę wykonaną siłowo. No może ostatnie powtórzenie o kipping się otarło… przeboleję. Dlaczego więc zamiast podskakiwać z radości czuję lekki niedosyt? Zrobiłem jeden z największych błędów jaki zazwyczaj popełniają trenujący. Czytaj więcej

Podciągaj się skutecznie. Jedyna słuszna metoda podciągania

Podciąganie na drążku

Jest oczywiste, że na początku każdy z nas wykonuje ćwiczenia nie do końca tak, jak się powinno. Wynika to nie tylko z braku wiedzy o prawidłowej technice, ale też i ze stopnia zaawansowania. Osoby o mniejszej sile mogą sobie pozwolić na technikę, która nieco ułatwia, a przynajmniej nie utrudnia ćwiczenia. I wszystko jest w porządku dopóty, dopóki technika nie stwarza ryzyka kontuzji, nie przeszkadza w zaangażowaniu mięśni docelowych w ćwiczeniu i nie odciąża Czytaj więcej

Dipsy na kółkach gimnastycznych

dipsy na kółkach gimnastycznych

Jak kalistenika to dipsy. Wszyscy znamy to ćwiczenie nazywane także pompkami na poręczach, co może być mylące moim zdaniem. Powszechnie przyjęło się jednak dipsy nazywać dipsami lub dipami i przy tym nazewnictwie zostańmy. Dlaczego uważam to ćwiczenie za niezbędne? Ponieważ angażuje zespół głównych mięśni górnej połowy ciała, tj: klatkę piersiową (głównie jej dolną część), tricepsy oraz barki. Poza tym jest to dość ciężkie ćwiczenie pchające. W przeciwieństwie do pompek Czytaj więcej

Podciąganie na drążku szerokim chwytem – 17 powtórzeń

Czasami nie mogę uwierzyć, że w dniu, w którym powstał ten blog, nie miałem takiej mocy by podciągnąć się choćby jeden raz szerokim nachwytem. O siedemnastu powtórzeniach nawet nie śmiałem marzyć. Wiem, że nie jest to wyczyn Herculesa, ale przy wadze 86 kg i drążku o średnicy 38 mm, łatwo też nie mam. Dlaczego taki drążek? Bo standardowe 25 mm, jakimi charakteryzują się sklepowe drążki postanowiłem zamienić na coś bardziej wymagającego.Coś co jednocześnie wzmocni uchwyt. Padło na słupek ogrodowy z Obi o średnicy właśnie 38 mm. Z pomocą cyklu kreatynowego, o którym będzie w następnym wpisie, udało się walnąć pełną 17-stkę. Czytaj więcej