Dzisiaj krótki wpis przedstawiający bardzo przydatną metodę treningową. Każdy z nas potrafi ćwiczyć seriami. Wykonać 3 serie pompek po 10 powtórzeń to żaden problem dla większości osób. Jest wiele metod treningowych. Zdarza się też niektórym ćwiczyć zupełnie spontanicznie, wykonując tyle powtórzeń ile im się podoba. My, osoby trenujące z wykorzystaniem masy własnego ciała mamy jednak pewien problem. Niestety (albo i stety), nie możemy sobie zdjąć paru kilogramów ze sztangi by ćwiczenie było łatwiejsze. Co więc zrobić, gdy dane ćwiczenie nas przerasta i nie potrafimy wykonać ani jednego powtórzenia? Ubrać w serie tego nie można, bo niby jak, skoro nie mogę wykonać tego choćby raz? Poszukać łatwiejszego wariantu? No można. Ale wykonywanie tylko tego jednego łatwiejszego wariantu nie jest najlepszym sposobem na trudne ćwiczenia. Więc może zastosujmy prostą metodę treningową.

Metoda treningowa na niewykonalne ćwiczenia

Jeśli nie potrafisz wykonać ani jednego powtórzenia w danym ćwiczeniu, wykonuj je w niepełnym zakresie ruchu. Jest to jeden ze sposobów na przystosowanie mięśni do pierwszego pełnego powtórzenia. W zdecydowanej większości przypadków jest tak, że Twoje niewykonalne ćwiczenie nie będzie aż tak niewykonalne, abyś nie był w stanie wykonać go choć w minimalnym zakresie ruchu. Osoby, które nie mają siły zrobić jednej prawidłowej pompki, zazwyczaj mają tej siły na tyle, by wykonać pompkę choćby w 10 procentach. Należy to wykorzystać.

Metoda 5×2 polega na wykonaniu danego ćwiczenia w 5 seriach po 2 powtórzenia stosując właśnie niepełny zakres ruchu. W każdej serii wykonuj zawsze tylko 2 powtórzenia. Jednocześnie staraj się wykonywać to ćwiczenie w coraz to większym zakresie ruchu z treningu na trening. Już niebawem będziesz mógł zrobić pierwsze pełne powtórzenie.

Uwaga: Trening metodą 5×2 możesz przerwać dopiero w momencie, gdy będziesz w stanie wykonać po 2 pełne powtórzenia we wszystkich pięciu seriach.

Tą metodą powinni zainteresować się osoby początkujące, ale nie tylko. Kalistenika jest tak obszerna, że niewiele chodzi osób po tym świecie, które wykonują bez problemu wszystkie ćwiczenia z masą własnego ciała jakie stworzył Bóg. Mi osobiście ta metoda pomogła z pompkami na rękach przy ścianie.

Metoda treningowa + ćwiczenia uzupełniające

Wykonuj swoje niewykonalne ćwiczenie metodą 5×2 stosując niepełny zakres ruchu. Jednocześnie nie zapominaj o ćwiczeniach uzupełniających. Warto wdrożyć do planu treningowego łatwiejsze warianty ćwiczenia, z którym masz problem. Pamiętaj, aby powyższą metodę stosować na początku treningu, gdy masz największy zapas sił. Następnie wykonaj jedno lub dwa ćwiczenia uzupełniające. Postaraj się oczywiście poprawić wynik w tych ćwiczeniach za pomocą innych metod treningowych. Tak ułożony plan działania z pewnością przyniesie oczekiwany rezultat.

Zobacz jak wykorzystać metodę 5×2 na przykładzie pompek w staniu na rękach przy ścianie:
http://kompaktowytrening.pl/pompki-w-staniu-na-rekach-przy-scianie/