Październik – najlepszy czas na rozpoczęcie treningów

Październik - najlepszy czas na rozpoczęcie treningów

Lato było, ale się skończyło. Jesień wielu osobom kojarzy się ze smutkiem, depresją, gehenną. Mi natomiast z okresem nowej szansy, restartu, odrabiania tego, czego nie udało się zrobić poprzedniej jesieni. Lato jest dla sezonowców momentem, dla którego warto się starać. Zacząć w grudniu, poćwiczyć przez 4 miesiące, by w słoneczne dni wyglądać lepiej. Ale nawet dla nas, pracujących na pełnym etacie, lato również ma znaczenie. Latem widać wszystko. Czytaj więcej

Ryż. Czy aby na pewno wiesz jaki ryż jest najlepszy?

Jaki ryż najlepszy

Na pytanie zadane w tytule wpisu większość osób z pewnością odpowie: brązowy. Jednak pojęcie „najlepszy” jest pojęciem względnym i zależy od pewnych czynników. Okazuje się, że sprawa z tym ryżem wcale nie jest taka prosta, i że ryż brązowy wcale nie musi być najlepszy. Choć ciemna odmiana ryżu zdążyła się już wkupić w łaski sportowców jako najlepsze źródło węglowodanów, to moim zdaniem należy nieco zweryfikować informacje na temat ryżu. Czytaj więcej

Kalistenika dla kobiet? Czemu nie?

kalstenika dla kobiet

W tym artykule ukłon w stronę kobiet. Wiem, że na ten blog zagląda również płeć piękna i wiem, że nie ma zbyt wiele informacji w sieci na temat treningu z masą własnego ciała dedykowanych właśnie paniom. Sam osobiście uważam, że kalistenika jest bardzo dobrym modelem treningowym w przypadku kobiet. Już od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem, aby ugryźć ten temat, ale jakoś mnie to omijało. Na szczęście wyręczył mnie pewien pan Czytaj więcej

MUSCLE UP. Czyli polskie wejście siłowe

Muscle Up

Muscle up to ćwiczenie, które stało się ikoną kalisteniki. Jest królem wśród ćwiczeń opartych na kalistenice, a opanowanie go jest swoistym zwieńczeniem pewnego etapu zaawansowania w treningu z masą własnego ciała. Wejście siłowe, bo tak brzmi polska nazwa muscle up, to nie tylko wymóg wykształcenia w sobie pewnej siły, lecz także wyuczenia odpowiedniej techniki. Być może na tym właśnie polega wyjątkowość tego ćwiczenia. Siła i technika, czyli dwie składowe Czytaj więcej

Rękawice treningowe. Stosować czy nie?

IMG_20160825_101314

Zdarzało się w moim życiu trenować z obciążeniem zewnętrznym i nigdy wówczas nie używałem rękawic treningowych. Sztanga i hantle jakoś się do moich dłoni kleiły, a i na odciski nie narzekałem, choć były. Trening z masą własnego ciała wnosi jednak nieco niuansów, które zmieniają postać rzeczy. Po pierwsze: drążek. Dłonie w zwisie na drążku pracują zgoła inaczej niż ma to miejsce w przypadku sztangi, tudzież hantli. Cała masa ciała zwisa na dłoniach. Czytaj więcej

Najnowsze komentarze:

Dragonball w dniu 29.09.2016 Kompleksowy schemat [...]
Mam pytanie co do ćwiczeń z treningu dla początkujących. Pociąganie wąsko to nachwyt czy podchwyt? 3x3 to 3 razy po 3 podciągnięcia tylko? 5 [...]
Rafał Mu. w dniu 28.09.2016 Październik – [...]
Też racja. Jest chłodniej to cardio robi się lepiej
Kio w dniu 28.09.2016 Październik – [...]
Święta prawda nie ma że zimno, zdrowie samo o siebie nie zadba :D Jeszcze tylko do kalisteniki dorzucić jakieś aeroby (których nigdy nie byłem [...]
Dominik w dniu 27.09.2016 Ryż. Czy aby na pewno [...]
To może po prostu zacznę ćwiczyć i zobaczę jak z efektami w styczniu najwyżej wtedy zapisze się na siłkę